Claudio Monteverdi /450. výročí narození/
Cappella Mariana (ČR)
Hana Blažíková /soprán/, Barbora Kabátková /soprán/, Vojtěch Semerád /tenor,umělecký vedoucí/, Tomáš Král /baryton/, Jaromír Nosek/ bas/, Kateřina Ghanudi /barokní harfa/, Jan Krejča /teorba/ a Thomas Wimmer /viola da gamba/
Tvorba Claudia Monteverdiho zaujímá v historii hudby nezastupitelné místo. Jejím nejčastějším tématem je, jak tehdy jinak, tragická láska. Lamento Arianny Monteverdi zhudebnil vícekrát a podle dobových svědectví síla tragičnosti skladby dojala posluchače k slzám.
Cappella Mariana je komorní vokální soubor, který se specializuje na interpretaci středověkého vícehlasu, renesanční polyfonie a vokálních děl raného baroka. Vystoupení ansámblu se setkala s nadšeným přijetím publika, kritika cení především expresivitu projevu a citlivý přístup k práci s textem. Cappella Mariana vznikla v roce 2008 a jako jeden z mála domácích vokálních souborů se zaměřuje na uvádění pozapomenutých děl vrcholné vokální polyfonie z oblasti italské, vlámské či anglické renesance. Umělecky zastřešuje koncertní cyklus s názvem Postní pátky, navazující na tradici hudebních představení u křižovníků u Karlova mostu. Členy souboru jsou mezinárodně renomovaní pěvci, kteří pravidelně spolupracují se souborem Collegium Marianum a vystupují na prestižních evropských festivalech (např. Festival de Sablé, Festival Baroque de Pontoise, Tage Alter Musik Regensburg, Bachfest Leipzig, Mozartfest, Pražské jaro, Mitte Europa či Bolzano Festival Bozen). Dále se věnují interpretaci barokní a předromantické hudby a účinkují na českých a zahraničních pódiích se soubory jako Bach Collegium Japan, Collegium Vocale Gent, Tiburtina Ensemble, Collegium 1704 a Doulce Memoire. V prosinci 2012 ansámbl vydal svou profilovou nahrávku pod názvem Sacrum et Profanum. Ansámbl působí pod uměleckým vedením Vojtěcha Semeráda, který po ukončení studií na Univerzitě Karlově v Praze a Conservatoire national supérieur v Paříži pokračuje na papežském institutu Musica Sacra v Římě a dále si prohlubuje studium od gregoriánského chorálu až po renesanční polyfonii.