"Hele, ty zpíváš jako Joplinka!"
"Kdo to je?"
Takhle nějak lze zhruba charakterizovat počátky zrodu kapely Janis Joplin Revival. V roce 93 se tehdy dvacetiletá Táňa Máňa seznámila se svou budoucí manažerkou Zuzanou na kurzu anglického jazyka v Lomnici nad Popelkou, kde proběhl tento krátký, leč určující dialog. O pár měsíců později se spolu vydaly na výlet po Spojených státech a tam si Táňa poprvé poslechla album "Pearl" od Janis Joplin. Zezačátku se jí ten chraplavý ječák bluesové dryáčnice vlastně ani nelíbil. Hlavně si nedokázala představit, že by mohla svými jemnými hlasivkami vyluzovat takový ukrutný sípot a křik a nářek a kdovíco ještě. Jenže jak už to bývá, ten naléhavý projev hippiesácké dračice jí zakrátko taky učaroval.
V té době si Táňa zpívala s kytarou pro radost písničky 4 Non Blondes, Bon Jovi, Skidrow, Metallicy apod., a chystala se na účinkování v dívčí kapele Sun Beach. Dostatečné množství kouře, alkoholu, hlasité hudby Sun Beach a hodin zpěvu v rockové škole vykonalo své. Hlasový fond Táni Máni se rozšířil do krásně nakřáplých a kvílivých poloh Janis Joplin. Společně s basistou Ondrou Tůmou, který ji tehdy doprovázel na kytaru, začali vystupovat na soukromých akcích s repertoirem Joplinky a dalších interpretů. Někdy s nimi rovněž hostoval vynikající hammondista a multiinstrumentalista Honza Kořínek. V šestadevadesátém oslovila svou kolegyni ze Sun Beach, kytaristku Katku Ryšavou, a také bubeníka Ivana Pelíška z Abraxas. První koncert v plné sestavě se uskutečnil na dvorku romantické čajovny v Českém Krumlově a reakce publika jen potvrdily nevšední talent živelné zpěvačky. Od té doby vystupuje skupina pravidelně na klubových i festivalových pódiích v celé republice a mezi posluchači najdete prošedivělé pamětníky, i novodobé děti květin, kterým občanky ještě voní novotou. K domovským scénám patří pražské kluby Malostranská Beseda a Rock café, kde se občas objeví posila v podobě dechového tria a perkusisty.
Českou Joplinku už měli možnost vyslechnout v Holandsku, Německu, Itálii, Polsku a na Slovensku. Sama Táňa však tvrdí, že revival zůstane vždycky revivalem, a bere interpretaci převzatých písní jako obrovskou školu a cestu k srdcím posluchačů. Jejím snem je původní tvorba, a největším současným vzorem zpěvačka Anastacia. Zatím hledá spřízněné muzikanty a ťuká doma do kláves. Tak doufejme, že o ní ještě hodně uslyšíme.