Musica Florea pokračuje v nastudování symfonické tvorby Antonína Dvořáka. Symfonie provedená na původní romantické nástroje a nebo jejich kopie a dodržení dobové estetiky interpretačních principů zajistí neopakovatelný umělecký zážitek.
"Čím více se zabýváte původní hudební romantickou interpretací, zjišťujete, že byla bohatší a pestřejší. její typické výrazové prostředky byly postupně vyloučeny a to mj. proto, že je skladatelé nenapsali do not. Víme však, že Antonín Dvořák jako dirigent rád měnil tempa, aniž by tyto změny zapsal do partitury. A nebylo to proto, že by nedokázal udržet totéž tempo. Naopak! jak je patrné i z pozdně romantických nahrávek, lidskému citu či rozličným emocím se podřizovala rytmická, intonační, tempová složka hudební skladby. Počítalo se s interpretační kreativitou, která se nebála sáhnout po takřka nehudebních zvucích, jakými je například vášnivě vrnivý zvuk ve své době tepaných žesťových nástrojů, malebné ozdobné propojování melodických postupů, které nenechávalo lidské srdce chladným a které by se dnes dalo považovat za antitezi chladného "computerového" amuzikálního projevu, či oblíbené užívání tremola, nejednotného "smykování", které lépe posílilo ideu emočně "širokých" a dlouhotrvajících romantických melodií a gradací. Je objevné "vracet" romantické hudební interpretaci její původní romantický charakter. A o tom bude novodobá premiéra 2. symfonie A. Dvořáka v romantické původnosti na dobové nástroje." (Marek Štryncl)
účinkují / performes:
Musica Florea,
dir. Marek Štryncl