Törr patří k našim prvním blackmetalovým skupinám. Založili ho v roce 1977 Ota Hereš a Pavel Kadeřábek, významnou postavou historie kapely se pak stal Vlasta Henych. První známější skladba Kladivo na čarodějnice s textem Aleše Brichty dokonce vyšla v rámci projektu Rockmapa jako součást singlu Kult ohně. Kapela se potýkala i s problémy ze strany komunistického režimu, měla zakázanou činnost, párkrát si muzikanti sami dali pauzu. V posledních letech hraje Törr v obnoveném obsazení, ale opět se zakládajícím členem Otou Herešem.
Pro Fatu Morganu je KD Šeříková domovskou scénou. Kapela vznikla v Plzni kolem roku 1984 a takřka od začátku předvádí show, která u nás nemá obdoby. Black metal a pódiová prezentace ve stylu shock rocku Alice Coopera – to je originální Fata Morgana. Kapela během své existence několikrát změnila personální obsazení, za komunismu přežila několik zákazů činnosti, později i mnohé jiné peripetie, několikrát byla samotnými muzikanty uložena k ledu, ale vždy pomyslně povstala z popela a nadechla se k dalšímu rozletu. To ukazuje na její nemalou sílu. Tu předvede i v KD Šeříková, kde zaburácí s novou horrorovou show.
Heavymetalová kapela Excalibur má taktéž plzeňské kořeny. Vznikla v roce 1986 a celá léta ji vede basista a zpěvák William Buzinkay. Skupina působila v první fázi pouze pět let, to však stačilo k tomu, aby si vydobyla přední místo mezi československými metalovými kapelami a odehrála mnoho koncertů v Čechách i na Slovensku. V kapele se vystřídalo nemálo muzikantů, jejichž jména jsou na západočeské rockové scéně pojmem. V roce 2015 obnovil Excalibur svou činnost a první velké koncerty odehrál právě v KD Šeříková.
Z nedalekýc Klatov pochází Asmodeus. Žánrově se kapela dá zařadit rozhodně pod metal, ovšem jestli thrash, heavy či progressive, to už je na laskavém posluchači. Skupina loni oslavila třicáté výročí existence a za tu dobu se v ní vystřídalo mnoho muzikantů; jediným zakládajícím členem, který v ní dodnes hraje, je zpěvák, kytarista, perfekcionista, motor kapely Miloš Bešta. Asmodeus se nebojí ani koncepčního pojetí svých alb, naopak si v tom přímo libuje.